Letošní jaro
bylo poněkud zvláštní. Jakoby se rozplynulo v podivném bezčasí plném
roušek, strachu z nákazy a homeofficu. Zatímco minulý rok jsem pilně
fotografoval víkendové výlety na Yashicu Mat ve středním formátu, tak letos
vlastně ani pořádně nevím, co jsem od března do konce května dělal. Jistou
naději skýtá můj poznámkový aparát a pohled na negativy v archivu. Právě
pohled na velký štos archivačních pergamenů za období od března do konce června
a pohled na čísla v notesu, kam si poznamenávám nafocené filmy, dává
dohromady docela jiný obraz o letošním jaru. Jakkoliv mi připadá, že to celé
rychle uteklo a že jsem nic nedělal, opak je pravdou. V prvních dvou
měsících jsem dokonce fotil 1-2 filmy denně. Je to vlastně až teď, když každým
dnem očekávám návrat do běžné denní rutiny dojíždění za prací, kdy jsem
posbíral sílu, abych se na všechny ty fotografie podíval.
Obraz
letošního jara, který ve svých fotografiích nacházím toho má dost málo společného
s tehdejším „aktuálním děním“. Nevyrazil jsem fotit prázdnou Prahu a
Karlův most bez turistů, či náhodné kolemjdoucí v rouškách. Fotografoval
jsem spíše věci a místa, které mi jsou nějakým způsobem blízké. Má to také dost
co dělat s tím, že jsem se začátkem února stěhoval. Sice „jen“
v rámci města, ale stěhování je prostě událost, která je jistým životním
předělem. Nutno podotknout, že navzdory tomu, kolik času jsem za poslední 3
měsíce strávil doma, tak jsem spoustu krabic ještě ani nevybalil.
Dnes stojím
na prahu léta, které je pro mě fotograficky vždy trochu okurková sezona.
V květnu jsem dokončil velký projekt, na kterém jsem pracoval rok a budu
se snažit o jeho publikaci, což mi nejspíš zabere notnou dávku času. Takže
nejspíš vás čeká na začátku podzimu článek, ve kterému budu hlásat, že: „léto
je podivné bezčasí…“. Naproti tomu na podzim už mám docela konkrétní plán, čemu
bych se chtěl fotograficky věnovat.