Rychle pobrat hotovost, koupit lístky na autobus, popadnout
foťák a každý film, který doma najdete a pak se jen modlit aby vlak neměl
zpoždění a vy jste byli na Florenci včas.
Musíte překonat nejednu překážku, kterou před Vás touha
navštívit tuto evropskou kulturní Mekku postaví. Můžete se těšit především na
nezapomenutelných 14 hodin v autobuse Eurolines. Nezapomenutelných
bohužel, protože byste je určitě rádi zapomněli. Pokud budete mít štěstí,
usnete. Pokud ne, budete třeba moct poslouchat absťákové blábolení páru
závislého na pervitinu. Možná ale máte svůj recept, jak dlouhé cesty busem
přežít a pak se o něj prosím podělte. Já ten recept nemám.
Takže pokud Vás nepobodá paranoidní feťák o řadu sedadel
před Vámi, tak kolem 6 ráno dorazíte na Gallieni Gare, nasednete na metro a
spolu s obyvateli předměstí se vydáte do centra. Oni možná do kanceláře
nebo prodávat Eiffelovky za 1 Euro a vy…?
Ulice jsou na jaře v 7 hodin ráno krásně prázdné.
Budete se o ně dělit jen s pár metaři a závozníky. Pokud si chcete nějaké
město skutečně užít a Paříž zvlášť, tak nesmíte chybět u toho, když se
probouzí. Z metra jsme, jako obvykle, vystoupili někde v blízkosti
Louvru a pěšky jsme se vydali směrem k Notre-Dame. V Paříži budete
vůbec hodně chodit pěšky, je to levnější a víc toho uvidíte. Patnáct nebo
dvacet kilometrů denně zvládnete.
Později už zůstanou v ulicích hlavně turisté a ti
nejsou příliš zajímaví. Paříž je plná galerií a muzejí, které stojí za to
vidět, osobně bych si je vyhradil pro výlet zcela zvlášť, když chcete
v Paříži fotit, tak se takovými věcmi nezdržujte. Ulice, kavárna a postel
v levném hotelu v 18. obvodě by měly uspokojit všechny Vaše kulturní
i fyziologické potřeby. Takže ráno je pryč, s ním i závozníci, pracovníci
technických služeb a i místní se z kaváren přesunuli do práce. Co teď? No
přece rychle si nafotit taková ta pařížská klišé! Nechápejte mě špatně, klišé
nemusí být nutně špatná, je to dobré cvičení, protože pak svou fotografii
porovnat se spoustou dalších, které zachycují to samé místo. V Paříži to
to bude zejména Eiffelovka. Tady jsem poprvé výrazněji narazil na limity své
techniky. Moje „Fejkolejka“ Zorki 4K má objektiv s ohniskovou délkou 50mm,
což je na jednu stranu fajn, protože máte
obraz v takovém měřítku, v jakém ho vidí vaše oko, ale políčko
kinofilmu je docela malé a tak se Vám muže stát, že se Vám něco do hledáčku
prostě nevejde. Můžete zkusit couvat, ale občas není již kam. Většinou nezbude
než místo fotky celé budovy si vystačit s nějakým zajímavým detailem nebo
to nefotit vůbec. Na druhou stranu je ohnisko 50mm výborné na focení lidí,
alespoň pro mě, protože si můžete podržet maličko odstup, abyste se nedostávali
příliš blízko a nebyli lidem nepříjemní a nedostali třeba ránu kamenem.
Eiffelovku jsem nakonec celou vyfotil až z vrcholu Jardins de Trocadero,
cca 750m od její základny.
Svojí asi nejoblíbenější budovu – Sacre-Coeur, jsem mohl
nafotit při západu slunce. Večer je tam velmi živo a je tam příjemná atmosféra,
lidé tam chodí pozorovat západ slunce nad městem. Na večeři tam ale bude draho
a moc turistů, ale v přilehlém 18. obvodě je docela levně, jen se nesmíte
bát a podléhat předsudkům.
Z Paříže jsme se vraceli s bolavýma nohama, 4
exponovanými černobílými kinofilmy, 2 svitkovými kinofilmy z Diany F+ (o
té jindy) a jednoduchým receptem, jak si Paříž užít na maximum. Nesnažte se
příliš tvrdě toho vidět co nejvíc. Poflakujte se ulicemi s nenucenou
samozřejmostí, pijte kávu, když na ní máte chuť a když Vás zmůže únava,
natáhněte se někde v parku. Snažte se moc a vždycky se najde něco, co Vás
rozčílí a to je na tak krásném místě opravdu škoda.
Žádné komentáře:
Okomentovat