sobota 29. září 2018

Lomography F2: Vzpomínka na jaro

Na Rakouskou firmu Lomography a její produkty existuje mnoho názorů. Čas od času ale přijdou s něčím zajímavým. O jejich barevném filmu Lomography F2 jsem psal již v minulost, kdy jsem si pořídil pár kazet a nafotil je při cestě do Španělska, Portugalska a Itálie. Až později jsem se dozvěděl, že pro lepší výsledky je film vhodnější exponovat jako ISO 200 místo 400, které je na krabičce. Šance na nápravu mi dlouho unikala, protože film byl k dispozici jen v omezeném množství.

Někdy v zimě se mi za nekřesťanskou cenu povedlo sehnat jednu kazetu tohoto filmu. Dlouho jsem jí pak skladoval v lednici a přemýšlel, co bych s ní tak měl udělat. Do Gruzie jsem si s sebou žádné barevné filmy brát nechtěl. Čekal jsem tedy na správnou příležitost. Naštěstí přišlo jaro a u nás v ulici rozkvetly sakury a já tak mohl udělat manželce fotky, které chtěla už pár let.

Vytáhl jsem proto Leicu, objektiv Canon 50/1.4 LTM a na expozimetru jsem nastavil ISO 200. Pak už stačilo jenom počkat na to správné světlo. Film Lomography F2 mě nezklamal. Barvy byly podle očekávání poněkud divočejší než naše všední realita, ale přesně s tím jsem počítal. Nedávno se tento film objevil i ve formátu 120 a tak jsem si jich hned pár uložil do lednice.





Žádné komentáře:

Okomentovat