pondělí 8. srpna 2016

Čtyři hrdinové archivu

Znáte ten pocit, když hodíte na blog nějaký příspěvek s představou, kolik bude mít asi přečtení a ta představa se pak radikálně liší od kruté reality statistik? Ne? Já ano.  Ono to tedy funguje na obě strany, některé příspěvky mě skutečně překvapily. Jmenovitě například „Jak jsem něchtěl fotit fashion“ a hlavně „BuzeranstvíFujifilmu“, které překonalo průměrnou čtenost mých článků téměř pětinásobně a způsobilo mi takovou menší statistickou anomálii v grafu. Pak jsou tu ale příspěvky, se kterým jsem si dal trošku víc práce než obvykle, ale zdá se mi, že nemají tolik přečtení, kolik jsem si od nich sliboval. Proto jsem si na tento týden připravil takový menší revival čtyř příspěvků a to zejnéma pro ty, kteří jsou líní lovit v archivech. Takže nasaďte čtecí brýle a můžeme začít.

Budapešt jsem ve svém příspěvku nazval Paříží ve slevě. Zapůsobila na mě architektura, možnosti kulturního vyžití, kavárny a obecně celková atmosféra této metropole na Dunaji. Ideální místo na prodloužený víkend a to jen pár hodiny jízdy Celý článek ZDE.
vlakem od Prahy.

Barcelona, stejně jako Budapešť, začíná na B. Další podobnost lze spatřit v tom, že i v Barceloně se toho dá spousta zažít v relativně krátkém čase.  Zajímavá historie, unikátní architektura, krásné pláže a dobré jídlo. To vše a ještě víc v katalánské metropoli. Celý článek ZDE

Honza Sakař, fotograf na plech. Ve fotografických kruzích už poměrně známá postava, náhoda tomu chtěla, že si otevřel ateliér ve Vlaššské ulici, kterou téměř denně procházím na svých fotografických toulkách malou stranou. Slovo dalo slovo a vznikl první rozhovor publikovaný na tomto blogu. Schválně jsem se vyhýbal otázkám, které už v jiných rozhovorech padly, abych přinesl něco nového. První část rozhovoru ZDE a druhá ZDE.


Studium mistrů fotografie je podle mě stejně tak důležité jako fotografování samotné. Fotoknihy jsou samozřejmě poměrně nákladná záležitost a tak jsem se podělil o několik dojmů z knih, které jsem si zatím pořídil. Mezitím samozřejmě přibyly další a tak jsem zvažoval, jestli je to vůbec oblíbený formát článku a byl bych rád za nějakou zpětnou vazbu od čtenářů. Celý článek ZDE.


Přeji příjemné srpnové lovení v archivu! Příští týden Vás bude čekat úplně čerstvý článek. První po mém návratu z Ruska. O čem bude, to ještě nevím, možná o nějakém z témat, kterou jsem zmiňoval v posledním červencovém příspěvku nebo možná něco ještě úplně jiného. Nechte se překvapit!

Žádné komentáře:

Okomentovat