středa 25. července 2018

Pražské léto: Slunci napospas


Cítíte to? Ve vzduchu je léto. Pro fotografa je léto zvláštní období. Sice jsou dny delší, ale většinu dne je ostré a nepříjemné světlo, které na fotografiích nevypadá příliš dobře. Naštěstí tady máme chození do práce, které zabezpečí, že ven se dostaneme až pozdě odpoledne, kdy jsou světelné podmínky o poznání příhodnější. Po práci jsem se tedy trochu toulal lední Prahou a zkoušel zachytit trochu té letní atmosféry. Důležité je neslibovat si od takového focení zásadní výsledky. Nešlo mi o fotografování nějaké série nebo uceleného tématu, ale to neznamená, že bych rezignoval na nějaké základy fotografické práce. Člověk musí neustále sledovat světlo, kompozici, ale hlavně to, jaký děj má fotografie zachytit.

Lidé jsou v létě tak nějak spokojenější, je to vidět i v ulicích. Ulice i parky jsou plné lidí spěchajících z práce za odpočinkem. Když jsem ještě pracoval na ministerstvu, obyčejně jsem se potloukal na Malé straně a případně na Kampě. Jinam jsem se pouštěl jen málokdy. Problém byl trošku v tom, že tam moc lidí, tedy kromě turistů, nepotkáte. Turisty samozřejmě fotit nechcete, tedy tomu, že se občas nějaký připlete se nevyhnete, ale jako primární subjekt jsou většinou nezajímaví. Postrádají vazbu k prostředí.

Co se týče prostředí, tak jsem si z nějakého důvod oblíbil Střelecký ostrov. Je to možná trošku kýč, lidé odpočívající na sluníčku u vody a na trávě, ale tak nějak jsem to potřeboval, pár pozitivních obrázků.

Fotky jsou všude, stačí mít otevřené oči.








Žádné komentáře:

Okomentovat